Facebook Ads Community - The Consultant

Wordt lid van de Facebook Ads Community en wij helpen je om je omzet te laten groeien door middel van Facebook advertenties 

Wordt nu lid van de snel groeien Facebook Ads Community (FAC) en geniet daarbij van de vele voordelen die een lidmaatschap je kunnen bieden.

Wat biedt de Facebook Ads Community mij

calculator

Opzet en planni​ng
Stap voor stap plan voor het efficient opzetten van advertenties op Facebook inclusief alle voorbereidingshandelingen

buysellads

Opmaak en opzet
Opmaken van advertenties, zowel de plaatjes alsook de tekst. Opzetten van drie basis doelgroepen

facebook-square

Campagne, set, advertentie
Opzetten van je Facebook campagne. Opmaken van advertentiesets. Plaatsen van je advertenties in de advertentiesets

bar-chart

Analyse en o​ptimalisatie
Analyse van je campagne na afloop; Optimalisatie van je campagne. Advies met betrekking tot budget en doelgroepen

Dit krijg je bij het lidmaatschap.

Heb je hulp nodig bij het opmaken van advertenties, dan kun je ons dat laten doen. Geef in het kort weer wat voor soort advertenties je wil, welk plaatje/video/carroussel je er bij wilt en wij maken een effectieve advertentie. Geen idee welke teksten je moet gebruiken, wij helpen je ook hierbij en zorgen er voor dat er wervende teksten bij je advertentie komen te staan. Je kunt maximaal 4 advertenties per maand laten maken.

Alhoewel het voor een lokale onderneming vaak vrij eenvoudig kan zijn een doelgroep te bepalen (je kunt bijv. gewoon de mensen kiezen uit jouw buurt) kan het toch bijzonder nuttig zijn hier verder op in te gaan en er gebruik van te maken. Juist het spelen met doelgroepen en de vele mogelijkheden (zoals het aangeven van interesses, demografische gegevens e.d.) kan het super interessant maken. Geen idee hoe je dit moet gaan aanpakken? Wij helpen je daarbij en zorgen er voor dat je een aantal standaard doelgroepen maakt die bij jouw bedrijf passen.

Om er voor te zorgen dat je nooit zonder materiaal komt te zitten maken wij voor jou 3 verschillende doelgroepen, drie verschillende advertentie teksten en drie verschillende plaatjes (voor bij de advertentie). Daarnaast geef je aan op welke data je wilt gaan adverteren met de desbetreffende advertenties, geef je je dagbudget op en wij zorgen voor de plaatsing op de door jou gekozen data. De enige rekening die je buiten je lidmaatschap nog moet betalen is de rekening van Facebook voor de geplaatste advertenties. Jij hebt dit volledig in de hand, want jij geeft aan wat je dagbudget is zodat je nooit voor verrassingen komt te staan. Aan de hand van de factuur die wij van Facebook ontvangen voor de door jou geplaatste advertenties, krijg je van ons een 1 op 1 factuur!

En dan het belangrijkste (althans voor velen onder ons); de prijs!

Wij denken dat de prijs die wij hanteren voor dit lidmaatschap, gezien de vele voordelen die dit biedt en vanwege de hoge servicegraad die er aan gekoppeld zit, bijzonder redelijk te noemen is; € 39,95 per maand met een minimumperiode van drie maanden. Betaal je het lidmaatschap in één keer voor drie maanden tegelijk dan krijg je een korting van 5 % en betaal je geen € 39,95 per maand maar slechts € 37,95; betaal je je lidmaatschap voor een periode van zes maanden in één keer, dan bespaar je 10 % op het lidmaatschap en betaal je € 35,95 per maand.

Facebook Ads Community

spinner

Je betaalt je abonnement per maand


€ 39,95/mo

Facebook Ads Community

bolt

Je betaalt je abonnement meteen voor 3 maanden.


€ 37,95/mo

Facebook Ads Community

graduation-cap

Je betaalt je abonnement meteen voor 6maanden.


€ 35,95/mo

Wij vinden verder dat er sprake moet zijn van dat je betaald naar wat je gebruikt en dat zowel het lid worden alsook het uitschrijven gemakkelijk moet zijn. Ook ontvang je een restitutie als je bijv. voor zes maanden hebt betaald maar je wilt er na drie maanden mee stoppen. Geen probleem! Het enige dat wij doen is een verrekening van de drie maanden tarief en het zes maanden tarief vanwege het verschil in korting. Verder hanteren wij geen moeilijke voorwaarden want wij denken dat je met plezier lid moet kunnen zijn zonder het gevoel te hebben ergens aan vast te zitten.

Praktisch is vooral het keyword; praktisch in opzet, praktische zaken die behandeld worden op een praktische wijze. je kunt stap voor stap alles volgen en je maakt binnen 10 minuten jouw eerste advertentie. Uiteraard zijn dat de eenvoudige advertenties maar zeer zeker niet van mindere waarde. 

Wat let je dan nog? Wordt nu lid en geniet van de vele voordelen die er voor gaan zorgen dat Facebook ook jouw omzet kan laten groeien.

Zomaar even wat voorbeelden

Johan is eigenaar van een afslankstudio in Amstelveen en wil graag meer klanten naar zijn studio trekken. Graag wil hij de klanten binnen zijn regio laten weten dat hij in de regio gevestigd is, wat zijn  studio kan betekenen voor hen en welke aanbiedingen hij wekelijks heeft. Allereerst is er gekozen zoveel mogelijk webpagina bezoeken te genereren. Door het plaatsen van de Facebook pixel op zijn website kan Johan er voor zorgen dat hij de mensen die zijn website hebben bezocht gerichte advertenties kan laten zien (remarketing). Bovendien kan hij uit een doelgroep op basis daarvan samengesteld, een volgende doelgroep maken (een zgn. look a like) waardoor zijn bereik groter wordt waardoor zijn advertentie efficiënter en effectiever wordt.

Pieter heeft een slagerij in het centrum van Rotterdam wil het aantal verkochte aanbiedingen verhogen. Via de advertentiedoelstelling ‘Geclaimde aanbiedingen’ probeert hij nieuwe klanten aan te spreken. Via een aanbieding die haar doelgroep kan claimen krijgen klanten tijdelijk 15 procent korting bij een bestelling. Bij het maken van een advertentie selecteert Pieter afbeeldingen van hoge kwaliteit die relevant zijn voor zijn slagerij en zijn  producten. Daarnaast vermeldt hij zijn Unique selling points (USP) ‘Dé goedkoopste van Rotterdam’, de kortingsactie ‘Tijdelijk 15procent korting’ en een call-to-action ‘Claim mijn aanbieding!’ duidelijk in haar advertentietekst, om de kans op klikken op haar advertentie en reserveringen te verhogen.

Marijke is eigenaar van een boetiek in Amsterdam en wil graag meer klanten naar haar winkel trekken. Evenzo als bij Johan wordt hier gekozen om een campagne op te zetten inclusief het plaatsen van een pixel. Deze pixel moet er voor zorgen dat Marijke de klanten kan benaderen die haar webpagina eerder hebben bezocht. Zij richt haar advertentie dus op het zoveel mogelijk verkrijgen van klikken naar haar website. Daarna kan zij meer gerichte advertenties gaan maken die o.a. gericht zijn op haar website bezoekers. Hierdoor kan zij gerichte acties gaan voeren om haar aanbiedingen bekend te maken.

Klaas is eigenaar van een webshop in inktcartridges. Hij wil zijn fanbase en de naams-bekendheid van zijn webshop vergroten door meer ‘page-likes’ te genereren. Hij selecteert daarom de advertentiedoelstelling ‘Pagina-vind-ik-leuks’ en verzint een winactie om zoveel mogelijk likes te genereren en een groot, relevant publiek op te bouwen. Op die manier kan hij naast het vergroten van zijn naamsbekendheid ook de interactie met zijn doelgroep aangaan en zijn producten onder de aandacht brengen.

Sheila heeft een Sushi-restaurant in het centrum van Nijmegen en wil het aantal reserveringen verhogen. Via de advertentiedoelstelling ‘Geclaimde aanbiedingen’ probeert zij nieuwe klanten aan te spreken. Via een aanbieding die haar doelgroep kan claimen krijgen klanten tijdelijk 20 procent korting bij een reservering. Bij het maken van een advertentie selecteert Akihito afbeeldingen van hoge kwaliteit die relevant zijn voor haar restaurant en menukaart. Daarnaast vermeldt zij haar Unique selling points (USP) ‘Dé goedkoopste van Nederland’, de kortingsactie ‘Tijdelijk 20 procent korting’ en een call-to-action ‘Reserveer nú!’ duidelijk in haar advertentietekst, om de kans op klikken op haar advertentie en reserveringen te verhogen.

Steven runt naast zijn studie een eigen bedrijfje in het repareren van computers. In de afgelopen drie jaar heeft hij 500 klanten geholpen met allerlei computerproblemen. Steven doet actief aan e-mailmarketing. Hij stuurt regelmatig tips rond om je computer schoon en snel te houden. Helaas heeft 20 procent van zijn klanten heeft zich de afgelopen periode uitgeschreven van zijn nieuwsbrieven. Deze klanten kan hij niet meer actief benaderen. Via ‘aangepaste doelgroepen – gegevensbestand’ kan dat wel. Hij verzint een actie om deze klanten met Facebook-advertenties opnieuw te bereiken.

Facebook Ads Community

spinner

Je betaalt je abonnement per maand


€ 39,95/mo

Facebook Ads Community

bolt

Je betaalt je abonnement meteen voor 3 maanden.


€ 37,95/mo

Facebook Ads Community

graduation-cap

Je betaalt je abonnement meteen voor 6maanden.


€ 35,95/mo


De mogelijkheden zijn ook voor jou aanwezig en te gebruiken

Met meer dan 1,18 miljard gebruikers die dagelijks inloggen, kan Facebook een heel effectief marketingmiddel zijn voor ondernemers en marketeers. De combinatie tussen het aantal gebruikers en specifieke segmentatiemethoden maakt het adverteren op Facebook interessant. Ook jij kan via Facebook makkelijk je doelgroep bereiken en zo je naamsbekendheid, betrokkenheid en conversies verhogen.

Via het adverteren op Facebook kun je een groot en relevant publiek bereiken. Maar hoe werkt het precies? Welke advertentiedoelstelling moet je kiezen? Welke instellingen selecteer je? Hoeveel kost het? De kans is groot dat je de mogelijkheden niet optimaal benut, verkeerd inzet óf je ervan weerhouden überhaupt te starten met adverteren op Facebook. Deelnemen aan de Facebook Ads Community maakt dat jij op een effectieve en efficiënte wijze gebruik maakt van Facebook advertenties waardoor Facebook ook jouw omzet helpt te groeien.

Wij maken jouw advertenties op Facebook voor een effectief resultaat

Wij analyseren en optimaliseren jouw advertenties

Laat FacebookAds Community jou ook helpen je omzet te vegroten

Juist om het promoten voor ondernemers via Facebook gemakkelijk te maken is er nu 
"de Facebook Ads Community

De FAC is een community waarin mensen (veelal eigenaars van een kleine onderneming) lid zijn. Wordt je lid van de FAC dan krijg je vele voordelen. Daarnaast staan wij voor je klaar om je te helpen met alle mogelijke middelen die er zijn; Facetime, Skype, maar ook via TeamViewer op het moment dat jij daar behoefte aan hebt.

Ben je lid van de Facebook Ads Community dan helpen of maken wij de advertenties voor je, helpen of maken de doelgroepen voor je en helpen of plaatsen de advertenties voor je. Na afloop van je advertentie campagne analyseren wij de resultaten voor je waardoor je nog gerichter en effectiever gaat adverteren.

Alles op een duidelijke en transparante wijze. Hoeveel je besteed aan advertenties heb je helemaal in eigen hand en het adverteren kan zowel vanuit je eigen of onze advertentie account. Naast het abonnement betaal je dus hetgeen je aan advertenties wil gaan besteden. 

Heb je (nog) geen zakelijke Facebook pagina, dan helpen of maken wij die voor je; opgebouwd op een manier waarop je zoveel mogelijk profijt haalt uit je pagina (aan het maken van een pagina zijn extra kosten verbonden). Heb je (nog) geen website of wil je je website laten restylen, ook dat kunnen wij voor je doen (hier zijn extra kosten aan verbonden).


Wat houdt adverteren op Facebook verder in.

Weet hoe je je advertentiedoelstellingen kunt bepalen.

Wat wil je dat je doelgroep doet als ze jouw advertentie zien? Wil je meer klikken naar je website genereren? Wil je naamsbekendheid opbouwen? Wil je meer likes op je Facebook-pagina? Er zijn negen verschillende advertentiedoelstellingen waar je uit kunt kiezen. Je kunt advertentiedoelstellingen ook combineren. Per campagne kies je dan een doelstelling. Je kunt een kiezen uit een aantal soorten van advertentie indelingen voor specifieke doeleinden zoals:

  • lead advertenties: verzamel eenvoudig leads op mobiele apparaten.
  • Dynamische advertenties: promoot alle producten in je catalogus automatisch voor de juiste mensen.
  • Link advertenties: verwijs mensen naar je website voor meer informatie.

Je kunt hier gaan bepalen wat jouw advertentie voor jou moet gaan doen. Moeten er meer website bezoekers komen, wil je meer Likes op je Facebook pagina, wil je meer betrokkenheid bij je pagina, wil je meer reacties of evenementen; je zegt het maar. Wij zorgen er voor dat je de juiste keuze gaat maken.

Weet op welke wijze je een advertentie kunt samenstellen en indelen

Wat wil je precies communiceren naar je doelgroep? Je boodschap staat sterk in relatie tot het gekozen advertentiedoel, deze zullen elkaar moeten versterken voor optimale resultaten. Advertenties op Facebook bestaan altijd uit een afbeelding en tekst. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat het succes van een advertentie voor ongeveer 70 procent afhangt van de gekozen afbeelding. 

Adverteren op Facebook kun je in vele vormen doen 

  • met een foto, gebruik mooie afbeeldingen om je boodschap over te brengen
  • met een video, vertel je verhaal met beeld, geluid en beweging
  • met een carroussel, toon meerdere foto's of video's in één advertentie
  • met een diavoorstelling, maak eenvoudige videoadvertenties om via elke verbindingssnelheid in contact te komen met mensen
  • met een collectie, vertel een verhaal met één advertentie waarin je producten worden getoond.

Facebo​ok campagnes en structuur

Een Facebook advertentie begint bij een campagne, daarna volgt de advertentieset en daarna de eigenlijke advertentie.
Per campagne bepaal je de doelstelling van je advertentie; per advertentieset bepaal je je doelgroep en andere segmentaties en per advertentie bepaal je de tekst en het uiterlijk. Het is dan ook op basis hiervan dat je een uitstekend overzicht hebt en kan bijsturen ( inde zin van best presterende advertentie) wanneer nodig.

Met deze tool van Facebook kun je dus prima gaan bepalen binnen welke doelstelling en doelgroep jouw advertentie het beste scoort. Kies je voor de doelstelling van de advertentie het bereik, of kies je voor conversie, klikken, vind ik leuk of een andere doelstelling, je kunt dit doen door je campagne daarop af te stellen. Dit is natuurlijk prima geschikt om aan het einde van een campagne te kunnen bepalen welke doelstelling het beste scoort, met welke advertentieset (de doelgroepen o.a.) en je advertentie.
Onderstaand een voorbeeld op welke wijze een campagnestructuur er uit kan zien. Op dit voorbeeld zijn  vele varianten mogelijk en het is dan ook een advies om vooraleer een campagne op te starten deze in structuur op papier te zetten waardoor en het overzicht niet kwijt raakt.

Weet hoe je een doelgroep kunt bepalen en verder samenstellen

Wie wil je bereiken met je advertentie? Wie is je doelgroep? Bepaal, als je deze nog niet hebt, een marketingdoelgroep voor je onderneming en splits deze eventueel op in communicatiedoelgroepen. Er zijn veel segmentatiemogelijkheden. Het is belangrijk om een relevant publiek voor je bedrijf te kiezen. Je advertentie wordt namelijk uitsluitend getoond aan personen die aan de door jou geselecteerde segmentatiecriteria voldoen.

Doelgroepen kun je op vele manieren samenstellen, segmenteren, waardoor je veel gerichter kunt gaan adverteren. Je kunt bijv. gaan segmenteren op basis van lokatie waarbij je zelf vanaf het hoogste punt (continent) naar het laagste punt (postcode) kunt segmenteren. Daarnaast kun je op leeftijd segmenteren, verdere demografische gegevens zoals burgerlijke staat, geslacht, opleiding en talen. Interessant is ook de segmentatie naar interessegebieden van je publiek, gedrag en connecties. Zoals je merkt kun je zo breed segmenteren als je zelf wilt, maar ook kun je alles heel klein houden. Dit laatste is specifiek van belang voor de lokale ondernemer (detaillist).

We gaan je ook leren op welke wijze je aangepaste doelgroepen gaat maken. Via 'custom audiences' kun je Facebook gebruikers bereiken. Je kunt dan weer kiezen uit een aantal mogelijkheden zoals het maken van een aangepaste doelgroep op basis van je gegevensbestand (emailadressen, telefoonnummers) of op basis van retargeting (mensen die je webpagina hebben bezocht of op een andere wijze eerder met je in contact zijn gekomen).

Weet op welke wijze je je budget kunt bepalen/ aanpassen

Wat kost adverteren op Facebook? Moet je betalen per weergave of per klik? Dit zijn vragen die veel ondernemers hebben. Het is via Facebook mogelijk om per klik (CPC), per 1000 vertoningen (CPM), per verwachtte actie na 1000 vertoningen (oCPM) of per per conversie (CPA) te betalen. Welke optie voor jou interessant is hangt af van diverse factoren. Heb je een klein budget? Wees dan extra creatief.

Een dagelijkse budget is het maximale bedrag dat je per dag aan een advertentieset wilt besteden. Iedere advertentieset heeft een eigen budget. Als het budget bereikt is, worden je advertenties niet meer vertoond. Een andere optie is kiezen voor een ‘looptijdbudget’. Gedurende de looptijd van je advertentieset bepaal je een budget over de gehele periode. De advertentiekosten worden dan over de hele looptijd verspreid. Het is vaak een kwestie van passen en meten, je budget vast stellen, de advertentie laten draaien en dan zien welke het beste presteert. Daar kun je dan je budget het beste aan besteden.


Weet je advertentie te optimaliseren door het analyseren van je resultaten.

Een oud gezegd luid: meten is weten en dit gezegde gaat zeer zeker op in de digitale advertentiewereld. In tegenstelling tot offline adverteren, kun je online veel statistieken terugvinden. In het linker navigatiemenu onder ‘Advertentiebeheer’ en het tabblad ‘Rapporten’ kun je de statistieken van je campagnes zien. Denk hierbij aan: bereik, weergaven, klikken, kosten en opbrengsten, conversies en page-likes. Bovendien kun je door het wijzigen van je instellingen nog veel meer belangrijke zaken op je beeldscherm laten zien zoals bijvoorbeeld het unieke aantal klikken, het unieke aantal doorklikken of het conversiratio.

Je kunt dus bij het onderdeel ‘rapporten’ onder het advertentiebeheer aangepaste dataweergaven maken. Daar kun je data die jij belangrijk vindt filteren. Je kunt via ‘kolommen’ relevante data toevoegen aan het overzicht en niet-relevante data verwijderen. Via ‘filters’ is het mogelijk om specifieke campagnes, advertentiesets of advertenties weer te geven. Ook kun rapporten opslaan, zodat je ze later kunt bekijken, en een planning meegeven om aangepaste rapporten in de toekomst uit te voeren.

Laat ik alles nog even op een rijtje zetten zodat je een goed overzicht krijgt:

  • check
    Wij helpen of maken jouw website
  • check
    Wij helpen of maken jouw Facebookpagina
  • check
    Wij helpen of maken jouw doelgroepen
  • check
    Wij helpen of stellen jouw advertentie samen
  • check
    Wij helpen of plaatsen jouw advertentie
  • check
    Wij helpen jou de resultaten te analyseren
  • check
    Wij helpen jou je advertentie te optimaliseren
  • check
    Wij helpen jou via Skype, Facetime of Teamviewer

Facebook Ads Community

spinner

Je betaalt je abonnement per maand


€ 39,95/mo

Facebook Ads Community

bolt

Je betaalt je abonnement meteen voor 3 maanden.


€ 37,95/mo

Facebook Ads Community

graduation-cap

Je betaalt je abonnement meteen voor 6maanden.


€ 35,95/mo